Ženy, blondíny a iná hydina

Pri obyčajnej prechádzke po meste môžete na stenách a dverách uvidieť výtvory sprejerov, reklamné letáky, či telefónne čísla so zúfalým: Som voľný, zavolaj! Mne sa podarilo navštíviť toaletu s nápisom: WC ženy, blondíny a iná hydina...
Počet zobrazení: 1203

Pri obyčajnej prechádzke po meste môžete na stenách a dverách uvidieť výtvory sprejerov, reklamné letáky, či telefónne čísla so zúfalým: Som voľný, zavolaj! Mne sa podarilo navštíviť toaletu s nápisom: WC ženy, blondíny a iná hydina. Keďže moja mama pracuje v predajni hydinových výrobkov, veľmi dobre viem, čo všetko môžeme do skupiny s názvom hydina zaradiť. Na pultoch a regáloch obchodu s týmito výrobkami som nikdy nevidela sedieť žiadnu ženu, nikdy sa na mňa spoza sklenej vitríny neusmievala pekná okrúhla blondína s vykostenými stehienkami ani iná príslušníčka nežného pohlavia. Tento elementárny poznatok však zrejme pisateľovi nebol celkom jasný. Človek sa na tomto výroku môže zasmiať alebo uraziť či pobúriť. Môže si však, vzhľadom na zamlčané predpoklady onoho nápisu, položiť aj zaujímavú otázku: Zmenila sa pozícia žien v dnešnej dobe? Ženy sú hlúpe, povrchné, nemajú inteligenciu ani zmysel pre hlboké myšlienky, ich jediným zmyslom sú plytké reči – ešte pred niekoľkými desiatkami rokov boli rôzne takéto predsudky v spoločnosti bežné. Debatovať o tejto téme bolo absolútne zbytočné, pretože ženy boli iba majetkom svojich mužov. Podľa týchto názorov sa spoločnosť k ženám aj správala. Ich vzdelanie nemalo v očiach väčšiny ľudí opodstatnenie. Stačilo naučiť sa variť, šiť, udržiavať domácnosť, spievať či hrať na nejakom hudobnom nástroji. Existovalo len niekoľko zamestnaní, ktoré boli ženám prístupné. Tým najbežnejším sa stala honba na manžela, v lepšom prípade sa ženám podarilo starať sa o deti susedov. V dnešnej dobe sú ženy teoreticky rovnoprávne s mužmi. Názory na praktickú platnosť tejto teoretickej predstavy sa však ešte stále rozchádzajú. Podľa jedného názoru sú ženy a muži rovnoprávni stále viac. Argumentuje sa mnohými príkladmi mužov v domácnosti, ktorí sa starajú o deti a predpokladá sa, že tento trend bude pokračovať. Predstavitelia iného názorového prúdu si však myslia, že situácia sa nezmenila až tak dramaticky, ako sa s obľubou hovorí. Dokladom sú napríklad aj časopisy pre ženy, ktoré naznačujú, že záujmy žien sa v porovnaní s minulosťou nezmenili. Stále nimi zostáva rodina, varenie, domov, deti, dekorácie, ručné práce, móda, krása a samozrejme, muži. Napodiv, aj napriek niektorým ich výtvorom, ako bol ten spomínaný na začiatku. Hoci niekedy by sa na dverách toalety možno mohol poľahky objaviť aj iný nápis: Muži, pupkáči a iná zver. Autorka je študentka

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984