Cenník všimného

Ešte stále veľmi ťažko si zvykáme na to, že lekár aj úradník nám musia poskytovať služby. Za túto prácu dostávajú mzdu, a preto by svoje poslanie mali vnímať aj ako povolanie.
Počet zobrazení: 1259

Ešte stále si veľmi ťažko si zvykáme na to, že lekár aj úradník nám musia poskytovať služby. Za túto prácu dostávajú mzdu, a preto by svoje poslanie mali vnímať aj ako povolanie. S cieľom zvyšovať kvalitu služieb a spokojnosť občanov je žiaduce poznať názor občanov. Práve preto sa takýto prieskum rozhodla uskutočniť bratislavská fakultná nemocnica. Od svojich pacientov získala informácie, ktoré spracovala a navrhla konkrétne závery. Za pozornosť stoja dva fakty: čo bolo zistené a ako na to reagovali lekári. Výskumom názorov zistili, že pacienti si vyberajú lekára a následne sa mu odvďačujú. V prvom rade by sa manažment nemocnice mal zamyslieť nad tým, prečo nimi platení lekári majú od pacientov iný, ďalší príjem. Netvrdím však, že len finančný. Manažment sa hlboko zamyslel a spracoval cenník všimného. Týmto spôsobom, hoci si pacienti platia zdravotné poistenie, sú zaradení do ďalšieho systému financovania lekárov. A to jednoduchou legalizáciou úplatkov! Inak povedané, nemocnica nezačala s prevýchovou lekárov, ale s chuťou cvičí s pacientmi. Tak ako sa vyvíja spoločnosť, menia sa aj vzťahy medzi jej členmi. Dokonca aj vzťah medzi lekárom a pacientom. Lekári preto zrejme navrhujú zameniť kávu, fľašu koňaku či dezert za úslužnosť podľa cenníka. Počkajme si preto na ďalší výskum a jeho závery. Kto vie, ako by sa skončil výskum ministerstva školstva v súvislosti s prijímajúcimi pohovormi. Možno by znamenal ďalší krok k spoplatneniu. A to nielen štúdia na vysokých školách. Autor je politológ a pôsobí v samospráve

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984