Neverte reklame na Rodinný internet. Nehovorí celú pravdu!

Od začiatku augusta ponúka Slovak Telecom svojim zákazníkom službu Rodinný internet. Táto služba umožňuje pripojenie do internetu bez toho, aby surfujúci musel „strážiť“ svoj telefónny účet.
Počet zobrazení: 992
2_karikatura-m.jpg

Od začiatku augusta ponúka Slovak Telecom svojim zákazníkom službu Rodinný internet. Táto služba umožňuje pripojenie do internetu bez toho, aby surfujúci musel „strážiť“ svoj telefónny účet. Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že zásluhou nie celkom korektnej reklamy v médiách sa záujemca môže pri jej prípadnom objednávaní dočkať nemilého prekvapenia. Poďme sa teda pozrieť na celú vec okom radového zákazníka ST a povedzme si, ktoré skutočnosti by mal pri svojom rozhodovaní sa brať do úvahy... Hoci všetky štatistiky hovoria, že na Slovensku je percento domácností pripojených do internetu veľmi malé, situácia sa za posledné dva roky citeľne zlepšila. Konkurencia v tejto oblasti je tiež pomerne pestrá. V tomto ponímaní sa zdá, že Slovak Telecom akosi „zaspal dobu“ a s týmto produktom mal prísť na trh už oveľa skôr. No napriek tomu treba tento počin oceniť. Lenže, nič nie je také dobré, ako sa na prvý pohľad zdá. O ponukách ST to, bohužiaľ, platí dvojnásobne. Rozhodol som sa, že sa vžijem do úlohy záujemcu o Rodinný internet, a zavolal som na bezplatné číslo služby ST Online. Na moje veľké prekvapenie som sa stretol s nie príliš vľúdnym prístupom k zákazníkovi zo strany operátorky. V rozhovore trvajúcom asi päť minúť som celú vec dôkladne prebral, no mal som pocit, že som bol vmanévrovaný do pozície žiaka prvého stupňa ZŠ, ktorý nevie, čo vlastne chce, a ničomu nerozumie. Poďme však priamo k veci. Na čo je teda potrebné pamätať pri rozhodovaní sa pre aktiváciu služby Rodinný internet? 1 Nie je pravda, že zákazník bude pripojený do internetu len za 299 Sk bez DPH. Je potrebné mať aktivovaný niektorý z volacích programov Slovak Telecomu (okrem ST Mini), čím sa cena, pochopiteľne, zvýši. 2. Človek, ktorý nepozná reklamné fígle ST, by sotva prišiel na to, že ak sa chce pripojiť s využitím spomínaného produktu, je nutné aktivovať si niektorý z programov prístupu do internetu, a to buď v ST, alebo u iného poskytovateľa. (K tomuto sa ešte vrátim.) 3. Pozor na čas! Program sa vzťahuje len na čas od 18.00 do 7.00 (pri službe Dial Standard už od 16.00), na víkendy a sviatky. Pripojenie sa v inom čase vám bude vyúčtované podľa sadzobníka. 4. U svojho poskytovateľa prístupu do internetu si preverte, podľa akej tarify sú vám účtované poplatky za prístup. Rodinný internet možno prevádzkovať len s tarifou A. 5. Nemusíte nikam chodiť. Službu Rodinný internet možno aktivovať aj telefonicky na čísle 0800 123456. Ako už bolo uvedené v bode 2, využívanie produktu Rodinný internet je viazané na program prístupu do internetu. Tu by som si dovolil vysloviť výhradu voči reklamnému spotu, ktorý sa objavuje v médiách. Hoci mi aj pracovníčka Centra služieb zákazníkom (na anglický výraz Call centrum si nemôžem zvyknúť – sme predsa na Slovensku) tvrdila, že reklama nehovorí nič o tom, že samotná služba Rodinný internet stačí na prístup do internetu, nemôžem s týmto tvrdením súhlasiť. Reklama je podľa mňa absolútne zavádzajúca, pretože neinformuje o všetkých podmienkach využívania služby. Na ilustráciu uvádzam citát zo stránky Telecomu: „Rodinný internet je určený zákazníkom s klasickou telefónnou linkou, ktorí majú aktivované volacie programy ST Standard, ST Pohoda, ST Maxi alebo ST Extra.“ Teda ani najmenšia zmienka o potrebe mať aktivovaný program na prístup do internetu. Neviem, ako vám, ale mne okamžite napadlo, že ak mám aktivovaný Rodinný internet, nemusím si okrem toho objednávať nijaký iný produkt. Sami sa môžete na vlastné oči presvedčiť, ako na svojej stránke propaguje ST tento produkt. Podľa mňa by neuškodilo, keby sa kompetentní zamysleli nad tým, akým spôsobom budú verejnosť informovať o svojich aktivitách. Zákazník totiž nie je povinný po vzhliadnutí reklamného spotu zvyšok informácií si domyslieť. No len na ňom záleží, či takejto, nesporne zavádzajúcej a nekorektnej, reklame podľahne, alebo bude k celej záležitosti pristupovať s chladnou hlavou a poobzerá sa aj po alternatívnych riešeniach. Mimochodom, dobre si všimnite slovo reklama a hneď vám bude všetko jasné. Presne tak, reklama je klam, a preto jej nikdy netreba veriť. Tej od ST dvojnásobne...

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984