Kampani chýba dôvtip

Tvorcovia v reklamných agentúrach tento rok veľa kreativity neprejavili. A tak kampaň pred voľbami do Národnej rady SR stratila jednu zo svojich tradičných vlastností: dôvtip. Politickí rivali sa zviditeľňujú skôr trapnosťami, či propagáciou na hranici zákona.
Počet zobrazení: 1426
DSCF1737-m.jpg

Tvorcovia v reklamných agentúrach tento rok veľa kreativity neprejavili. A tak kampaň pred voľbami do Národnej rady SR stratila jednu zo svojich tradičných vlastností: dôvtip. Politickí rivali sa zviditeľňujú skôr trapnosťami, či propagáciou na hranici zákona. Samotný fakt, že o osude krajiny rozhodujú reklamné agentúry, a nie politici, stojí za úvahu. Prieskumy totiž ukazujú, že slovenský volič sa rozhoduje na základe emócií, a nie aktivít strán v predchádzajúcom období. Aké emócie však môžu vyvolať bilbordy, ktoré sa ponúkajú tento rok? Ako prvý z koaličnej trojky vytiahol do boja na veľkoplošných pútačoch Smer. Jednoduché plagáty s fotografiami lídrov nikoho neurazia, ale pravdepodobne ani nepresvedčia. Bilbordy sú pre túto stranu iba akousi povinnou jazdou ku kampani, ktorá je postavená na priamych kontaktoch s voličmi. Prácu, pravdu a poriadok si za svoje heslo zvolilo HZDS. Nuž, zrejme to nebolo myslené ako vtip, ale veľa voličov si v súvislosti s PPP-projektmi bude myslieť, že ide o čierny humor. V prípade SNS však už o vtip nejde ani náhodou. Strana len potvrdila, že nevie nič iné len prichádzať s jednoduchými riešeniami typickými pre 30. roky minulého storočia. Bilbordy s Rómom si nezaslúžia nič iné ako definitívnu červenú kartu pre túto politickú stranu a nie priestor, aký jej teraz médiá venujú. Opozičné KDH hlása, že je Cesta. Hovorí aj o tom, že je hradskou bez čoho a pre koho, ale nie k čomu. Zrejme v reklamnej agentúre prišli na to, že veriaci dobre reagujú na slovo „cesta“ a potom už nie je dôležité, aká bude a kam povedie. Podobne aj bilbordy SDKÚ sú plné všeobecných hesiel na tému Ako chceme žiť? Zdôrazňovanie problémov má asi podsunúť voličovi myšlienku, že táto pravicová strana pozná riešenie. Most-Híd sa zjavne rozhodol využiť povestný povzdych: „Keby ten Bugár nebol Maďar, tak ho volím!“ Argument? Lebo Béla. V Bratislave sa snažia zrejme nalákať starších voličov spomienkami na monarchiu heslom Bratislava spája národy a podtitulom mesto tolerancie. Ďalším opakujúcim sa ťahom je hranie na city rodičov. Budúcnosť pre vaše deti je univerzálny spôsob ako osloviť. SaS, ktorej líder sa pred voľbami do Európskeho parlamentu vyjadroval v prospech interrupcií do deviateho mesiaca, sa rozhodla apelovať svojím vizuálom na deti dokonca ešte nepočaté. Po estetickej stránke sú absolútne nezvládnuté veľkoplošné pútače patriace AZEN-u a Únii pre Slovensko. Ich predstavitelia si zrejme chcú užiť svojich päť minút slávy pred voľbami, keďže vedia, že potom si už sotva škrtnú. Mohli radšej investovať peniaze aj rozumnejšie ako do nepodarených bilbordov s ešte nepodarenejšími fotografiami. Najvýraznejšie sa prejavujú politickí nováčikovia. Z nich má reinkarnovaná SDĽ najviac bilbordov. Ing. M. B. či prof. J. K. sa usmievajú z každého rohu. Zaujímavé je, že táto údajne ľavicová strana sľubuje, že nepoľaví. To by sa skôr hodilo lídrovi SaS, ktorý do boja vytiahol s novým tetovaním na plešinke. Ak si niekto myslí, že na Slovensku kampaň pod holým nebom niekoho presvedčí, tak sa mýli. Tvorcovia volebných stratégií mohli ísť na školenie k našim západným susedom. Tým zmysel pre humor určite nechýba.

Facebook icon
YouTube icon
RSS icon
e-mail icon

Reagujte na článok

Napíšte prosím Váš text.

Blogy a statusy

Píšte a komunikujte

ISSN 1336-2984